2013. szeptember 3., kedd

A nevelésről - Véleményem 09.03.



A nevelésről - Véleményem
2013.09.03.

Katasztrofális állapotok lehetnek az iskolákban, ha ennyi és ilyen változásokról hallani. Nem írom le mik ezek, mert biztosan mindenki hallott már róla, sőt mások jobban ismerik ezeket, mint én. Az biztos, hogy ez így nem mehet tovább. Rendőr az iskolában? Az eddigi sok iskolareform mit sem ért.  Más irányban kell változtatni, ha nem akarjuk engedni, hogy tönkretegyék országunkat azok, akik jelenleg dirigálnak...

Össze kell fognunk e cél érdekében. Szép kezdeményezések vannak már. Legutóbb egy olyan spirituális iskola létrehozásáról hallottam, ahol a pedagógusokat olyan módon fogják továbbképezni , hogy alkalmasak legyenek a mai "másképp kezelendő" gyerekek nevelésére.

Pedagógus voltam, talán vagyok is... mert most is tanítok.. sokat beszélgetek emberekkel és írok... unokákat nevelek. Jógaoktató voltam évekig. Most pedig a Néplélek emelő táborban kaptam komoly "továbbképzést". Ezért látom, hogy tenni kell sürgősen azért, hogy megváltozzanak a fent említett áldatlan állapotok. 

33 évesen, képesítés nélkül, 3 gyermek anyjaként kezdtem el a pedagógusi pályát. Olyan napközis csoportot kaptam (11 éveseket) ahonnan három kolléga hagyta ott a szakmát. 2 hónap alatt sikerült a gyerekeket megváltoztatnom.  A szívemre hallgattam és az intuíciómra. Isten pedig folyamatosan adta a segítséget. Életem legnagyobb munkája volt ez. A kollégáim viszont kegyetlenül fújtak rám.  Ma már annyira szorul a kapcájuk, hogy talán elismernék a szokatlan, de sikeres nevelési módszereket. Kb. 12 évig tanítottam iskolában. Megelégeltem. 

Most égetően fontos a pedagógusok nevelése, képzése megfelelő irányban, és módon. Egy új embertípus kialakulásának folyamatában vagyunk, és ez sok-sok nehézséggel jár. A problémákat meg lehet tanulni kezelni, de nem a megszokott módszerekkel.

Itt egy régebbi írásom a nevelés kapcsán. Szeretettel ajánlom mindenkinek elolvasásra.Egy részlet: 

Az iskolák és családok sok esetben nem igazán képesek ellátni ezt a feladatot. Sok gonddal küzdenek. Rosszak a gyerekek manapság - mondják.
Tényleg ők a hibásak, vagy a szülő, vagy a tanár? Hol a hiba? 
Megváltozott a világ, a gyerekek valóban mások. A szülők és pedagógusok még nem alkalmazkodtak ehhez a változáshoz. A hagyományos iskola tudásközpontú tanításon, úgynevezett oktatáson és fegyelmezésen alapszik.. Poroszos módszerek, és minél több információ belepumpálása fiatalokba.

Ismertem egy  olyan alternatív intézményt, ahol új elveket hirdettek meg. A pedagógusok  a nem  szót nem mondhatták a gyerekeknek.... Az elképzelés  szerint, ha a tanulóknak szeretetet adunk, ezt ők szeretettel fogják viszonozni. Nem így lett. Katasztrofális állapot lett a következménye.

Akkor hol a kiút? Szigor? Engedékenység? Fegyelmezés? Büntetés? Dicséret?
Nehéz megtalálni a helyes módszert. A felnőtt sokszor nem tudja, hogy mit kívánhat, és mit nem a gyerektől. Aztán pedig nem látja be, ha hibázott. Szeretetét sem mutatja ki, nemhogy a megbánását.

Bővebben itt:  http://szepjovot.blogspot.hu/2011/11/neveles_26.html

Dombi Katalin




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése