Oldalak

2013. február 6., szerda

Élet a Waldorf után



 Külföldön több, nagy létszámmal végzett, hosszabb időszakot átívelő vizsgálat is történt, pár kutatási adatot az alábbiakban szeretnénk ismertetni:

 


Élet a Waldorf után

"...A hat érettségiztető Waldorf-iskolában 2007-ben összesen 121 diák tett érettségi vizsgát, közülük legalább egy tárgyból emelt szinten érettségizett 46 százalékuk. A tavalyi évben a magyar Waldorf-iskolák érettségi átlaga magasabb (3,96) volt, mint az országos szintű összesített érettségi átlageredmény (3,55) -ideértve tehát az ország minden iskolatípusában érettségizett diákot, mindkét szinten együtt.

Külföldön több, nagy létszámmal végzett, hosszabb időszakot átívelő vizsgálat is történt, pár kutatási adatot az alábbiakban szeretnénk ismertetni:


Egy amerikai kutatás a Waldorf iskolákban végzettekkel azt találta, hogy ezek a fiatalok nagyra értékelik a felelős gondolkodást, és ha új ötleteiket a gyakorlatban is megvalósíthatják. 


Fontosnak tartják, és saját életükben meg is valósítják az élethosszig tartó tanulást, és magasan fejlett esztétikai érzékkel rendelkeznek. A Waldorf-iskolát végzett fiatalok kevés időt töltenek TV nézéssel (minél iskolázottabbak, annál kevesebbet), e helyett a barátokkal töltött időt, a tartós emberi kapcsolatokat értékelik és keresik a lehetőségét, hogy másoknak segítséget nyújthassanak. Belső morális „iránytűjük” segíti őket a szakmai és a magánélet kihívásain és próbáin való átnavigálásban, valamint választott hivatásukat magas erkölcsi alapelvek szerint gyakorolják. 

Munkához való kapcsolatát 88,9%-uk nagyon jónak vagy kitűnőnek ítélte, ami azt sugallja, hogy ez a csoport nagyon kielégítő munkát választott magának.
Maguk a válaszadók azt is leírták, hogy a Waldorf-képzést tartják a legfontosabbnak és legmeghatározóbbnak a kreatív készségeik, a tanulásszeretetük, az önkifejezésük, és a különböző nézőpontokból való vizsgálatra való képességük kialakulásában. Kifejtik, hogy nagymértékben tapasztalták meg a választás szabadságát a saját életük alakításában, és hogy sokféle lehetőségre nyitottak voltak. A Waldorf-iskolában töltött évek alatt megtanulták, hogy más emberek értékeit felismerjék, és produktív kapcsolatokat alakítsanak ki velük.


A Waldorf-iskolákban végzettek egyetemi oktatói és munkatársai maguknál a diákoknál is magasabb szintűnek értékelték azok erkölcsi érzékét és a képességeit. Rugalmasan gondolkodnak, sémáktól függetlenedni képesek. Másik fő jellemzőjük, amit visszatérően említenek, a kreatív és imaginatív (képzelőerőre támaszkodó) kapacitásuk mértéke, mely nemcsak a művészeti területeken nyilvánul meg, hanem a tudományok tanulása során is. Harmadik fő jellemzőként az erkölcsi fejlettségük mélységét és a mások iránt megnyilvánuló szociális érzékenységüket, törődésüket emelték ki.


A kutatás összességében pozitív képet mutatott a Waldorf-oktatást illetően. A végzettek meghökkentően nagy számban tanultak tovább; a válaszadók 93,7%-a jelezte, hogy már megkezdte felsőoktatási tanulmányait, 88,3%-uk a felmérés idején már be is fejezte azt vagy épp végzés előtt állt."
forrás: kisgoncol.blogspot.hu

kép: Stenger Csilla: Elrugaszkodás
Napút Művészeti Akadémia - Facebook

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése