2012. december 30., vasárnap

Megfázásra, lábizzadásra, vesekőre

Nem mondom, hogy feltaláltam a spanyolviaszkot, de van három bevált receptem, amit viszont kevesen ismernek. Én is hallottam valahonnan ezeket. Hittem is meg nem is. Kipróbáltam és beváltak. Most közreadom. Azt se bánom, ha megbotránkoztatok vele egyeseket. Legyen közkincs.

(Ha mégse válik be valakinél, akkor nem bennem van a hiba, és keressen más gyógyszert...bocsánat, gyógyírt...-mert még kikapok... a hivataltól- ..sőt... forduljon orvosához vagy gyógyszerészéhez...vagy akárhova)



Lábizzadásra - Oregano

 

Amióta naponta 2-3-szor eszek oreganot, azóta nem izzad a lábam. 

1-1 mokkáskanálnyit szoktam alkalmanként. Nyersen vagy szárítva elrágom, vagy a tányéromban hozzákeverem az ételemhez, rászórom a szendvicsemre. Persze én nem vagyok mérvadó ebben teljesen, mert másoknak, lehet hogy teáskanálnyi kell. Az is lehet, hogy nem mindenkinek ugyanaz az oka a lábizzadásának. Ki lehet próbálni.

Pedig előtte sokat szenvedtem, különösen a hidegben, mert sokszor majd lefagyott a lábam. Hiába mostam meg, hiába áztattam rendszeresen, akármibe is, nem igazán segített.




Vesekőre - Olympos

 

Az Olympos nevű citromlé oldja a vesekövet és nyugtatja a vesét. 
Más márkák nem biztos. (Valami reklámpénzt igazán juttathatnának nekem) De csak a műanyag palackos lehet a jó, mert az üvegesben gondolom nincsenek adalékanyagok. Itt pedig pont erről van szó. A nyers citrom sem volt nálam hatásos. Lehet hogy a citrom és az E együtt a jó? Ki tudja.

Hosszú évek óta használom kúraszerűen, mivel hajlamos vagyok a kőképződésre. Csak annyit teszek vízbe vagy teába, mint a szokásos citromlé, de naponta, 1-2 hónapig.

Ultrahangos vizsgálatokkal bizonyított, hogy fájdalom nélkül eltűnt a vesekövem, még akkor is, ha túl nagy volt. Már 3-4 ilyen esetem volt. Többeknek ajánlottam már, és nekik is bevált.
Nem tudom mi lehet benne, ami jó, de az biztos, hogy órák alatt nyugtatja az irritált vesét, és nem lesz többé éles fájdalom rossz mozdulat hatására sem. Ha rendszeresen fogyasztjuk, megelőzzük a kőképződést. Bár van benne egy csomó E, de mivel valamelyik használ, akkor üsse kő....ill. a követ.




  Megfázásra,  náthára - Útifű és kakukkfű

 

Nagyon sokan kapták el most  a torokgyulladással, erős náthával, esetleg lázzal és csúnya köhögéssel járó betegséget.
 
Mivel orvosságot nem szoktam szedni, és már a szokásos vajákos módszereim se használnak mostanában, (felemelkedési tüneteim vannak?) eléggé elhúzódott nálam . Nagyon kellemetlen tud lenni.

Végül a lánzsáslevelű útifű tea vagy szirup vált be, kakukkfűteával együtt. A teát olyan forrón kell inni, ahogy csak bírjuk, és ajánlatos inhalálni is vele, és párologtatni a szobában. Még a kisebesedett orrom is elkezdett gyógyulni tőle. 

(Egy öreg néni mondta, hogy neki elmúlt a náthája a Traubisódától. Nem szoktam semmi ilyesmit inni, de mivel pezsgő helyett inkább ezt szereztem be az idén Szilveszterre, a bulinap pedig közel, így gondoltam megiszom előre.Az is jó volt. Hm..Lehet hogy a szénsav? Mert olyat én nem szoktam inni.)



Kívánom, hogy ne legyen rájuk szükség, de ha mégis, akkor érdemes kipróbálni!
Dombi Katalin




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése